فهرست

مناسب سازی 80 درصد بیمارستان های کشور برای ترویج زایمان طبیعی

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : 80 درصد بیمارستان های کشور در دولت تدبیر و امید برای ترویج زایمان های طبیعی مناسب سازی شده است.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : 80 درصد بیمارستان های کشور در دولت تدبیر و امید برای ترویج زایمان های طبیعی مناسب سازی شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، فرح بابایی روز یکشنبه در مراسم روز جهانی بهداشت در بابل افزود : هم اکنون در 365 بیمارستان کشور زایمان طبیعی انجام می شود که در 80 درصد آنها بلوک های زایمانی با استانداردهای روز دنیا مناسب سازی شده است و بقیه نیز تا پایان دولت یازدهم مناسب سازی خواهد شد.

وی با تشریح برنامه های دولت یازدهم در زمینه بهداشت و درمان ، گفت : نگاه این دولت نسبت به ترویج زایمان های طبیعی در مراکز بیمارستانی بسیار ویژه بود و راه اندازی بلوک های زایمانی استاندارد در سراسر کشور هم از این نگاه ناشی شد.

رئیس اداره مامائی وزارت بهداشت با اعلام این که در گذشته در یک اتاق زایمان تا هشت مادر را بستری می کردند که به هیچ عنوان زیبنده کشور ما نبود ، افزود : دولت یازدهم برای ترویج زایمان طبیعی ، نسبت به توانمند سازی مادران و کادر درمانی بیمارستان ها اهتمام جدی داشته است.

وی توضیح داد : با هماهنگی های به عمل آمده ، هم اکنون یک مادر قبل از زایمان طبیعی هشت جلسه آموزش رایگان را پشت سر می گذارد و از سوی دیگر به کادر پزشکی نیز آموزش های لازم ارائه می شود.

بابائی فرهنگ سازی و ارائه مشاوره های قبل از بارداری را در ترویج زایمان طبیعی بسیار موثر دانست و گفت که هم اکنون دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور نسبت به این موضوع حساس شده و اهتمام جدی دارند .

وی افزود : تقاضای ما از مادرانی که زایمان طبیعی انجام داده اند این است که آنها بهترین مشاور برای مادران باردار محسوب می شوند که امیدواریم از ارائه مشاوره به زنان باردار دریغ نورزند.