فهرست

مرحوم حضرت آیت الله روحانی (ر ه) وجناب آقای دکتر خالق نژاد از مهم ترین نقوش برجسته دانشگاه علوم پزشکی بابل به شمار می روند.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل دانشگاه، دکتر سیدفرزادجلالی  سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل در مراسم معارفه اذعان داشتند.

حمدوسپاس ایزد منان وخداوند سبحان را که به انسان قدرت تفکر واندیشه داد واو را در میان خلائق برتری بخشید.

در جلسه ای مبارک و میمون حضور داریم که مقرر شده تکریم مسئولی را به جا آوریم که چند سالی به خدمت صادقانه پرداخت و هرچه توان داشت در این مسیر بذل نمود اوکه از نوادگان جدم رسول خداست  با صداقت و ادب و اخلاق به مدیریت دانشگاه پرداخت.

همچنن مقرر است معارفه حقیری را به جا بیاوریم که خود مطلقا میل به مدیریت دوباره نداشته و سرگرم وظایف هیات علمی خود بودوتنها وتنها وبه دلیل مراجعات بی شمارگروههای مختلف : دانشگاهی، درمانی، پارلمانی و وزارتخانه ای وتنها  پس از تمام شدن حجت شرعی وعرفی پا به عرصه مدیریت دوباره گذاشتم.

گروه هایی که درد دانشگاه داشتند، دغدغه شهر واستان داشتند واز جناح های مختلف بودند.

 ولى در یک مطلب مشترک  وآن اميد به آینده  بهتر امید برگشت به سالهای اول دانشگاه، امید برگشت به دهه های 60 و80 ،دهه هایی که هر سال دانشگاه با سال قبل متفاوت بود وهمواره رو به پیش .دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیش از 30سال قدمت خود  وپس از زحمات زیادی که توسط دو بزرگوار معنوی وعلمی آن زمان که هردو درپیگیری ايجاد دانشگاه  شهره بودند،امروز جز دانشگاههای مطرح کشور شده است .پیگیریها وحمایت های جدی مرحوم حضرت آیت الله روحانی (ر ه) وسخت کوشی ها ودوندگیهای جناب آقای دکتر خالق نژاد از مهم ترین نقوش برجسته این دانشگاه به شمار می روند این عرصه پس از چندی به سروران دیگری منتقل شدکه هرکدام نقش بسزایی در رشد واعتلای دانشگاه داشتند.سوای مدیریت های کوتاه وگذرا نقش پر رنگ تر وطولانی تر سروران عزیز جناب  آقایان:  دکتر نوروزیان، دکتر میکانیکی، دکتر نورباران، دکتر ربیعی در تاریخ دانشگاه همواره دیده می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان اولین دانشگاه علوم پزشکی استان با وجودحدودا 400 عضو هیات علمی ، 4000 هزار دانشجو، 5000 هزار کارمند، 8 دانشکده، 7 بیمارستان فعال ، یک بیمارستان در حال ساخت، ویک بیمارستان 250 تختخوابی با مجوز جدیدچند روز پیش،حدود200 خانه بهداشت، 25 مرکز جامعه روستایی، 9 مرکزشهری و21 پایگاه بهداشتی ،دارای 64 رشته تحصیلی ازکاردانی  تا فوق تخصص رشته های بالینی است.ولی متاسفانه در بودجه بندیها در حد شهرستان 500  هزار نفری دیده نمی شود در حالیکه پوشش حداقل  نیمی از استان را به لحاظ درمانی ارائه  می دهد وعملکرد در حد فرا استانی در برخی رشته های تخصصی وفوق تخصصی بالینی است انتظار ما از قائم مقام محترم ونماینده وزیر بهداشت سرور عزیزمان جناب آقای دکتر حریرچی بازبینی وانتقال دوباره این معضل به وزارت محترم است.

دکتر جلالی در عرصه توسعه بیان داشت : توسعه نیافتگی يك معضل علمی وتوسعه یک آرزوی عمومی است خواسته در میان نخبگان دستیابی به توسعه نیازمند حلقه های متعدد انسانی، مالی و برنامه ای است. تجارب انسانی بخصوص همراهی نخبگان ودانشگاهیان با مدیران دولتی از اصول اولیه دستیابی به توسعه است.