فهرست

دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از دانشگاهای پیشرو در کشور است

دکترایرج حریرچی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: خوشبختانه ایام انقلاب یک فرصت بسیار ارزشمندی است که دستاوردهای خوب علمی برای مردم تشریح شود.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل دانشگاه ،دکترایرج حریرچی روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: خوشبختانه ایام انقلاب یک فرصت بسیار ارزشمندی است که دستاوردهای خوب علمی برای مردم تشریح شود.

وی اظهارداشت: مردم ما فراموش نمی کنند که در دهه 60 پزشکانی از پاکستان، هند و بنگلادش در شهرها و روستاهای ایران طبابت می کردند.

وی اضافه کرد: در سال 57 ایران زیر 10 هزار پزشک داشت اما امروز کشور ما بیش از 117هزار پزشک و دندانپزشک دارد که در حال ارائه خدمات به ایرانیان هستند.

وی گفت: در یک دوره ای برای عمل قلب باز هموطنان ما با صرف هزینه های زیاد به لندن و دیگر کشورهای اروپایی می رفتند تا درمان شوند اما امروز نه تنها در بیش از 30 بیمارستان تهران این عمل قلب باز انجام می شود بلکه تمام مراکز استان ها و شهرهای دوم آنها هم این عمل انجام می شود.

وی بیان کرد: امروز دیگر دغدغه های ما کمبود پزشک نیست بلکه توریست درمانی و ارائه خدمات پزشکی به دیگر کشورها مدنظر ما می باشد.

دکترحریرچی اظهارداشت: امروز همه ما باید تلاش کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود برای توسعه و بالندگی کشور همت کنیم تا آن چیزی که شایسته این انقلاب و مردم است پیشرفت کنیم.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از دانشگاهای پیشرو در کشور است که در توریست درمانی می تواند اقدامات خوبی را انجام دهد و همچنین به شهرها و استان های دیگر خدمات پزشکی ارائه دهد.

در این مراسم از خدمات چهار ساله دکتر سید مظفر ربیعی قدردانی شد و دکتر سید فرزاد جلالی بعنوان سکان دار جدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل معرفی شد.