فهرست

پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بابل به مناسبت روز اهداء عضو

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت 31 اردیبهشت ماه روزملی اهدای عضو(سالروزتاریخی اخذ فتوای حضرت امام خمینی در مورد جایز بودن اهدای عضو از افراد مرگ مغزی )پیامی را صادر نمودند.

.متن پیام بدین شرح می باشد.

"ومن أحیاها فکانما احیا لناس جمیعا "

و هرکس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد ) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده است ...(آیه 32 سوره مائده )

" اهداء عضو"در تاریخ کهن بشر و طب ، همواره تلفیق سحر انگیزی از علم و هنر و رویا و واقعیت و ارزش های متعالی اخلاقی و انسانی بوده است . اگر انسان، بعنوان اشرف مخلوقات در جهان بینی اسلامی ، ویژگیهای ممتاز معرفتی چون ابداع و خردورزی و میل غریزی به جاودانگی و تداوم حیات از یکسو ، وخصلتهای متعالی انسانی چون اخلاق و ایثار و ....از دیگر سورا داراست ،اهداءعضو ، نقطه تلاقی و تبلور همه ی این ارزشهاست .

آنجا که انگیزه، ذهن و دستان خردمند و هنرمند تیم فرهیخته و دانشمند اهداء عضو،دستان شفا بخش عزیز ایثارگر اهداکننده عضو را در دستان منتظر و رنجور بیمار نیازمند به عضو می نهد تا حیاتش تداوم یابد . معجزه ای که باورش سخت ولی این زنجیره ی خرد و هنر ،آنرا به واقعیت تبدیل کرده است .

یادی می کنیم از بزرگان علم طب و دین و هنر و سیاست این کشور که بمدد طبع و همت بلندشان امروز ایران عزیز،از سرآمدان این حوزه مدرن طب در منطقه و جهان است و خاطره ی 54 عزیز ایثارگرواحد شناسایی اعضای پیوندی معاونت درمان دانشگاه بابل که خود در بین ما نیستند ولی قلبشان در کالبد هموطنی دیگر میتپد را گرامی می داریم و همکاران دانشمند و هنرمند و عالیقدر تیمهای پیوند اعضای نظام سلامت اعم از پزشکان، هماهنگ کنندگان ؛ رضایت گیران، پرستاران و مددکاران و سایر عزیزان شاغل در این حوزه که علم و دین و اخلاق را باز تعبیر کرده اند، تحسین و تکریم می کنیم ..

31 اردیبهشت ماه ،روز ملی اهدای عضو (سالروزتاریخی اخذ فتوای حضرت امام خمینی در مورد جایز بودن اهدای عضو از افراد مرگ مغزی )گرامی باد .

به امید آنکه با داشتن ملتی چنین از خود گذشته و فداکار و پزشکان و همکارانی چنین متعهد در آینده ی نزدیک بتوانیم هدیه های خالصانه ی بیماران مرگ مغزی را هر چه بیشتر و بهتر به بیماران نیازمند برسانیم .