فهرست

رونمایی از اولین داشبورد مدیریت بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی بابل


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، اولین داشبورد مدیریتی بیمارستانی در دانشگاه ، سه شنبه 17 مهر رونمایی شد.

 


اولین داشبورد مدیریت بیمارستانی با هدف صرفه جویی در هزینه ها در جلسه شورای هماهنگی روسا و مدیران مراکز آموزشی درمانی در بیمارستان آیت ا.. روحانی توسط دکتر یمین فیروز مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه معرفی و رونمایی گردید. 
در این جلسه دکتر قاسم زاده معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بابل، نقش داشبوردها را در تصمیم گیری و آینده نگری مدیران مراکز درمانی  بسیار موثر دانست و تاکید کرد: انشاله با تداوم همکاری های درون بخشی شاخص های آماری مورد نیاز هر مرکز درمانی براساس نیازهای تخصصی آن واحد طراحی و تکمیل خواهد شد.
 وی افزود: این اتفاق در راستای اهداف کلان آن معاونت در ایجاد سیستم مدیریت یکپارچه مراکز درمانی انجام شده است و ابراز امیدواری کردند در آینده ای نزدیک داشبورد ها با همکاری سایر شرکت های تامین کننده HIS در سایر مراکز راه اندازی و در اختیار مدیران قرار خواهد گرفت و در نهایت بعد از ارزیابی داشبوردهای طراحی شده، برای تجمیع داشبوردهای بیمارستانی اقدام خواهد شد.
قابل ذکر است داشبورد فعلی که در حال حاضر در بیمارستان آیت روحانی و بیمارستان شهید بهشتی شهرستان بابل نصب و راه اندازی گردید دارای چهار بخش اصلی با عناوین دارو و لوازم پزشکی، پذیرش بیماران، درآمد و گزارش های درمان بوده و در مجموع دارای  17 اقلام اطلاعاتی است که از مهمترین آنها می توان به گزارش های گلوبال، آمار اقلام پرمصرف و درآمدهای بیماران بستری به تفکیک نوع درآمد اشاره کرد.