فهرست

بدرقه کاروان درمانی بیمارستان روحانی به اربعین حسینی

آیین بدرقه کاروان درمانی بیمارستان آیت الله روحانی بابل جهت ارایه خدمات سلامت به زائرین اربعین حسینی به کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، این مراسم که به جهت بدرقه ۲۶ نفر از پرسنل و پزشکان این مرکز با حضور پرشور همکاران در نمازخانه بیمارستان روحانی برگزار شد لحظات معنوی بسیار خوبی را برای همکاران اعزامی و همچنین جاماندگان از قافله عشق رقم زد.

در این مراسم دکتر ربیعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به فرموده پیامبر بزرگ اسلام (ان لقتل الحسین علیه السلام حراره فی قلوب المؤمنین لا تبرد ابدا) گفت: شهادت امام حسین (ع) در دل‌های افراد با ایمان آتش و حرارتی ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد و عشق امام حسین(ع) از دل مومنین نخواهد رفت و هیچ گاه این تابش سرد نخواهد شد.

وی خطاب به همکاران اعزامی گفت: آنجا که می خواهید انتخاب کنید به سمت حرم امام حسین بروید یا حضرت ابوالفضل(ع) خیلی سخت است ، هر چند در نهایت برا همه ما مشخص است چون امام هست و حضرت عباس(ع)نیز در رکاب امام حسین(ع) است.

دکتر ربیعی ادامه داد: تا جایی که وقتی حضرت ابوالفضل (ع) وقتی دستش به آب می رسد ، خنکای آب به صورتش می خورد و می خواهد بنوشد یا ننوشد می گوید: ای نفس بعد حسین زندگی می خواهی چیکار.

این مسئول با اشاره به اینکه این مجامع به ما انرژی می دهد که بهتر ، درست تر و معنوی تر به کار بیماران رسیدگی کنیم بیان داشت: این نشست ها و این حسین حسین گفتن ها عشق بازی با نام حسین است و این عشق موهبت الهی برای ماست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: عشق به حسین کار برای مردم است و امام حسین(ع)جانش را داد تا مردم عزتمند باشند و اگر ما عزت مردم عزیز را رعایت نکنیم حسینی نیستیم.

وی ادامه داد: هر جا و در هر موقعیتی که هستید رضایت مردم را حفظ کنید که رضای مردم در رضای خالق است و رضای خالق در رضایت مردم.

در ادامه دکتر محمود صادقی رئیس بیمارستان آیت ا روحانی(ره) بابل بیان داشت:  مراسم اربعین حسینی یکی از بزرگترین تجمعات شیعیان جهان است که مظلومیت و فداکاری امام شهیدان امام حسین(ع) و شهدای کربلا را به گوش تمام جهانیان می رساند.

وی گفت: بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از واقعه کربلا امروز شاهد سیل خروشان عاشقان آن امام به سوی کربلای معلی هستیم و همکاران عزیز ما نیز به این کاروان عظیم خواهند پیوست تا همانند پرستار کربلا بانو حضرت زینب(س) کار زینبی کنند و مداوای زائرین آن حضرت را با افتخار انجام دهند.

دکتر صادقی با اشاره به پرثواب بودن این امر ادامه داد: انجام وظیفه در بیمارستان خود عین ثواب است ولی در کربلا اجر خدمت به زائرین آقا صدچندان خواهد بود.

وی ضمن تشکر از حضور ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: این مراسم بجهت بدرقه همکاران عزیزی است که این سعادت و افتخار نصیبشان شد تا در جمع پرشکوه زائرین حرم امام حسین(ع) حضور داشته باشند و بتوانند به آن عزیزان خدمت ارائه کنند

در پایان مراسم به رسم و سنت مردم استان مازندران مراسم چاوشی خوانی و رد شدن همکاران از زیر قرآن انجام گردید.