فهرست

برگزاری کارگاه پدافند غیر عامل و حملات زیستی در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، کارگاه پدافند غیرعامل و حملات زیستی با حضور دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه  شنبه 12 آبان در سالن امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.

دکتر جلالی با  اشاره به گرامیداشت 13 آبان روز دانش آموز و روز استکبار جهانی و لانه جاسوسی گفت: هفته پدافندغیرعامل فرصت مغتنمی است تا با آموزش و فرهنگ سازی، این امر مهم را در جامعه نهادینه کنیم  و ما هم در  دانشگاه و واحدهای تابعه دنبال جامعه سالم با نگرش مثبت و مفید با استفاده از تمام توان و ظرفیت ها خواهیم بود.

وی اذعان داشت: مردم با ارزش ترین سرمایه های کشور محسوب می شوند و آموزش، حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث امری بسیارمهم است که پدافند غیرعامل نقش مهمی در افزایش امنیت و رفاه مردم دارد و باید پدافندغیرعامل جدی گرفته شود.

در ادامه افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل  همانند مصون سازی بدن انسان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، دفاع در مقابل تهدیدهاست، تصریح کرد: دفاع در برابر این تهدیدات و پدافند غیر عامل یک سازمان سیاسی نیست بلکه یک سازمان ملی است که ملت ایران در برابر این تهدیدات ملی باید منسجم و متحد عمل کنند.

وی یادآور شد: به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه، پدافند غیر عامل گفته می شود که تهمیدات آن افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و افزایش پایداری ملی در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی و غیر نظامی می باشد.

دکتر جلالی اذعان داشت: پدافند غیرعامل روش و شیوه دفاع غیر نظامی است و در واقع اگر ما بتوانیم مردم و خودمان را در برابر تهدیدات ، بلاهای طبیعی ، حوادث غیرمترقبه و ... حفظ کنیم کار بسیار ارزشمندی را انجام داده ایم.

وی گفت: پدافند عامل، دفاع مسلحانه و پدافند غیرعامل، غیر مسلحانه و غیر نظامی می باشد که به مراکز حیاتی، بحرانی و مهم تقسیم بندی می شود.

دکتر جلالی با اشاره به اینکه شهر بابل پرجمعیت ترین شهر استان به شمار می رود بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل  با وجود 7 بیمارستان، 1500 بیمار، 6 هزار پرسنل، 4هزار دانشجو، 400 استاد و 8 دانشکده جزء مراکز مهم و بحرانی به حساب می آید و  این امر موجب می شود تمهیدات و آمادگی لازم جهت پدافند غیر عامل را در این دانشگاه ایجاد کنیم.