فهرست

اقدامات هفته پدافند غیرعامل در دانشگاه علوم پزشکی بابل

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر مهدی شهبازی مسئول گارگروه اطلاع رسانی و آرامش بخشی پدافند غیرعامل دانشگاه از اهمیت نقش رسانه‌ها در عمليات رواني و پدافند غيرعامل خبر داد.

دکتر مهدی شهبازی با اشاره به اینکه رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي پدافند غيرعامل و همچنین در حين پدافند غيرعامل كاركردهايي مهمی دارند، گفت: رسانه‌ها در فرهنگ‌سازي و تغيير باورها در مردم و مسئولين نقش اساسي را ايفا مي‌كنند.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل تمامی طرحها، برنامه‌ریزی ها و اقداماتی است که موجب کاهش آسیب پذیری‌ها، افزایش پایداری ملی، تداوم دستگاه‌های خدمات رسان در تامین نیازهای حیاتی و حساس مردم در مقابل تهدیدات خارجی است که در این راستا در دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز اقداماتی جهت ارتقای پدافند غیر عامل صورت گرفته است.

مسئول گارگروه اطلاع رسانی و آرامش بخشی پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به برنامه های هفته پدافند غیرعامل گفت: این برنامه ها شامل برگزاری نمایشگاه پدافند غیر عامل در مرکز استان، برگزاری کارگاه امنیت سایبری، برگزاری کارگاه پدافند غیر عامل و حملات زیستی ، نصب بنر های فرهنگ سازی ، درج اخبار و پیامهای پدافند غیرعامل در سایت و فضای مجازی از جمله آنها است.

وی گفت: کارگاه پدافند غیر عامل و حملات زیستی با حضور ریاست ، مدیران ، اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل و همچنین کارگاه امنیت سایبری با حضور مسئولین و کارشناسان واحد فناوری و اطلاعات دانشگاه و مسئولان واحدهای فناوری اطلاعات مراکز تابعه برگزار شد.

رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر ضرورت تبیین، تبلیغ و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل در سطح جامعه گفت: رسانه‌ها در عمليات رواني و پدافند غيرعامل نقش پراهمیتی دارند و لازم است با اطلاع رسانی مناسب در این حوزه زمینه مشارکت بیشتر مردم و در نتیجه آرامش آنها را فراهم کنیم.

دکتر شهبازی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبرى مبنی بر اینکه دفاع جزئى از هويت يك ملت زنده است و هر ملتى هم كه اهميت دفاع رادرك نكند به يك معنا زنده نيست، بیان داشت: در حين دفاع رسانه‌ها بايد ارتباط خود را با مردم حفظ كنند و همچنين براي شرايط اين چنيني آمادگي و برنامه داشته باشند