فهرست

برگزاری کارگاه آموزشی واقعیت مجازی و نقش آن در آموزش پزشکی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، کارگاه منطقه ای واقعیت مجازی و نقش آن در آموزش پزشکی پنج شنبه 8 آذرماه  با حضور اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارشناسان آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کلان منطقه یک در سالن همایش امام علی (ع) دانشگاه برگزار شد.

دکتر مهدی پور امیر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ضمن خیرمقدم به مدعوین، استفاده از فناوری های جدید در ارتقاء آموزش را ضروری دانست و تاکید کرد: اعضای هیات علمی می توانند با استفاده از ابزارهای جدید مثل واقعیت مجازی و شبیه سازی کیفیت آموزش خود را ارتقاء دهند.

دکتر پرویز امری معاون آموزشی دانشگاه اذعان داشت: رویکردهای نوین در برنامه تحول و نوآری در آموزش پزشکی را برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با توسعه فناوری های مرتبط با آموزش مجازی و یادگیری الکترونیک و همچنین توانمندسازی اعضای هیات علمی بتوانیم در عمل نیز شاهد استفاده از این نوع فناوری ها در آموزش های پزشکی باشیم.

دکتر یمین فیروز مسئول بسته توسعه آموزش مجازی با ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده در راستای توسعه آموزش مجازی در دانشگاه علوم پزشکی بابل،  تصریح کرد: بستر شبکه، سخت افزار و نرم افزاری دانشگاه جهت برگزاری کلاس های آموزشی مجازی، برگزاری وب کنفرانس ها و همچنین طراحی سئوالات و برگزاری آزمون های الکترونیک با توجه به نصب و راه اندازی سامانه LMS، بانک آزمون، وبینار و سامانه برگزاری آزمون های آنلاین، خوب ارزیابی کردند.

گفتنی است: دکتر ملاجعفری مدرس کارگاه، در خصوص تکنولوژی واقعیت مجازی یا VR توضیحات مبسوطی ارائه دادند و با همکاری دکتر ساوری و دکتر فیضی بطور عملی، نرم افزار جامع واقعیت مجازی آناتومی بدن انسان با عنوان Human Anatomy ارائه شد که با استقبال شرکت کنندگان کارگاه روبرو گردید.

قابل ذکر است:  در این کارگاه ضمن ارائه پرسش و پاسخ، علاقمندان با استفاده از عینک واقعیت مجازی در ارگان های مختلف بدن وارد شده و با استفاده از تجهیزات سخت افزاری دیگر قسمت های داخلی هریک از ارگان ها مانند قلب، سر، ریه و ... را مورد بازدید قرار دادند.