فهرست

بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور در بابل ساخته می‎شود‌

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سیدفرزاد جلالی از ساخت بزرگترین مرکز جامع دیالیز شمال کشور در بابل خبر داد.

دکترسید فرزاد جلالی گفت: با راه اندازی بزرگ ترین مرکز دیالیز شمال کشور با 100تخت ، مشکل خدمات دهی به بیماران عزیز دیالیزی مرتفع می شود.

وی با بیان این که انجام دیالیز به کیفیت زندگی فرد کمک می‌کند، اظهار کرد: با توجه به افزایش 5 درصدی سالانه بیماران دیالیزی ، برای اینکه بتوانیم پاسخگوی نیاز بیماران در حال و آینده نیز باشیم، ساخت مرکز جامع 100 تخته دیالیز در دستور کار این دانشگاه قرار گرفت .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: مرکز جامع دیالیز بابل طبق استانداردهای روز دنیا با همت بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل و خیرین عزیز در 3 طبقه و با زیربنای 1800 مترمربع و با پیش بینی 100 تخت دیالیز ساخته خواهد شد.

دکتر جلالی عملكرد بنیاد نیکوکاری سلامت شهرستان بابل را باعث افتخار شهرستان  بابل دانست و بیان داشت: راه اندازی مرکز پیوند مغز و استخوان بیمارستان امیرکلا، بخش جراحی فک و صورت بیمارستان شهید بهشتی و همچنین تهیه تعداد زیادی از تجهیزات مورد نیاز بیمارستان ها از خدمات نیکوکاران و اعضای هیات مدیره این بنیاد می باشد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل با حمایت وزارت بهداشت، مصمم ومستحکم در اجرای برنامه های خود گام بر می دارد، بیان داشت: مرکز جامع دیالیز همواره یکی از دغدغه های این شهرستان بوده که انشالله با افتتاح آن بزودی شاهد ارائه خدمات بهتر به بیماران دیالیزی شهرستان بابل و همچنین بیماران ارجاعی خواهیم بود.

وی بیان کرد: دستگاههای دیالیز در بیمارستان های شهید بهشتی، آیت ا... روحانی و کودکان امیرکلا، در 4 شیفت کار می کند و بالطبع استهلاک، بهره وری و کارآیی آنها روز به روز کاهش می یابد.

دکتر جلالی افزود: با افتتاح این مرکز ، دانشگاه علوم پزشکی بابل به استانداردهای جهانی که نسبت 4 بیمار دیالیزی به یک تخت در دو شیفت می باشد، خواهد رسید و این افتخار را خواهد داشت تا به بیماران عزیز بهترین خدمات را ارائه نماید.

وی بیان داشت: در حال حاضر در بابل 34 تخت دیالیز وجود دارد که ماهانه بصورت میانگین به حدود 300 بیمار خدمات ارائه می دهند که این آمار در تعطیلات تابستان و ... افزایش می یابد.