فهرست

کمک 15 هزار میلیارد ریالی خیرین حوزه سلامت در سال گذشته

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت که خیرین در سال گذشته 15 هزار میلیارد ریال به حوزه سلامت کمک کردند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، سید محمد هادی ایازی روز پنجشنبه در حاشیه دومین همایش ملی و چهارمین همایش دانشگاهی پژوهش و توسعه مدیریت منابع نظام سلامت در بابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان کمک نسبت به سال 94 حدود 50 درصد افزایش دارد.
وی میزان کمک خیرین در سال 94 به حوزه سلامت را 10 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.
ایازی با اعلام این که در کشورهای پیشرفته خیرین و سازمان های مردم نهاد نقش برجسته ای در حوزه سلامت دارند و ما هم در کشور باید در این مسیر گام برداریم ، گفت : در حال حاضر تنها 620 سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت دارند.
وی افزود : در حالی که در کل کشور 12 هزار سازمان مردم نهاد درحوزه های مختلف فعالیت دارند ، تعداد سازمان های مردم نهاد مثلا در استرالیا 600 هزار سازمان است .
معاون وزیر بهداشت گفت : متاسفانه در کشور ما در گذشته سازمان های مردم نهاد یک تهدید تلقی می شدند ، اما امروز جامعه به این باور رسیده است که این امر یک فرصت طلایی برای کشور محسوب می شود.
وی افزود : ما دولتی ها باید به این باور برسیم که بخش خصوصی می تواند کمک کار خوبی برای ما باشد و به هیچ عنوان از افزایش تشکل های مردم نهاد ترسی نداشته باشیم و آنان را رقیب خود ندانیم.
ایازی با تاکید بر این که مردم ایران ثابت کردند که در کارهای خیر پیشتاز هستند ، گفت : مثلا در زلزله اخیر غرب کشور مردم سنگ تمام گذاشتند و خیرین حوزه سلامت متعهد شدند تمامی خانه های بهداشت را که در این زلزله تخریب شد از نو بسازند .