فهرست

آغاز طرح جراحی چشم معلولین در بیمارستان میناگر بابل

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکترمحمودصادقی رئیس این مرکز از انجام جراحی چشم معلولین در بیمارستان میناگر خبر داد.

دکتر محمود صادقی گفت: هدف از ارائه خدمات چشم‌پزشکی به جامعه معلولان جسمی و ذهنی که زمینه بروز بیماری و مشکلات چشمی در آن‌ها بیش از دیگر افراد جامعه است.

وی اظهار داشت: درمان بیمارانی که قادر به دریافت اقدامات چشم‌پزشکی به شکل معمول را نداشتند و برای دریافت خدمات در گذشته مجبور به مراجعه به شهرهایی چون تهران و.. بودند را از دیگر مزایای انجام این طرح برای معلولین عزیز بابلی برشمرد .

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظامسلامت در راستای ارائه خدمات بهینه درمانی در تمام سطوح به ویژه به اقشار آسیب‌پذیر است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات چشم‌پزشکی به افراد فوق گام موثر دیگری در توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی به جامعه است.

این مسئول  با اعلام اینکه کودکان و بزرگ‌سالان معلول جسمی و ذهنی قادر هستند، از خدمات این طرح استفاده کنند، تصریح کرد: بهتر کردن کیفیت خدمات پزشکی، افزایش رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان در راستای طرح تحول نظام سلامت از دیگر اهداف_راه‌اندازی این طرح است.

دکتر صادقی گفت: در سال های گذشته خدمات رایگان جراحی دندان_پزشکی به معلولین دو مرکز نوشیروانی بابل و شفیع_زاده امیرکلا در این مرکز بصورت رایگان در حال انجام می باشد و تاکنون حدود250نفر از معلولین از این خدمات استفاده نمودند.

وی اضافه کرد: این افراد برای اقدامات ساده دندان‌پزشکی باید مورد بی‌هوشی سطحی یا عمیق بسته به نوع اقدامات دندان‌پزشکی قرار گیرند.

دکتر صادقی ادامه داد: با توجه به نگاه مشوقانه #دکتر ربیعی ریاست دانشگاه علوم پزشکی بابل به این نوع طرح ها امروز این افتخار را داریم که علاوه بر ارائه خدمات دندان پزشکی برای اولین بار در این مرکز شاهد ارائه خدمات ویزیت و جراحی چشم پزشکی نیز به معلولین عزیز باشیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه روز گذشته نخستین مورد از این عزیزان که آقای 46 ساله  اهل سوادکوه بودند مورد جراحی چشم قرار گرفت، اضافه کرد: ارائه این خدمات برای برای معلولین عزیزهزینه_ای در بر ندارد.

وی از زحمات خانم دکتر_مهسا_خاکباز جهت ویزیت رایگان چشم این افراد در مرکز نوشیروانی و همچنین انجام اولین جراحی چشم یکی از این بیماران در بیمارستان میناگر تشکر کرد و از دیگر پزشکان جهت شرکت در این طرح دعوت بعمل آورد.