فهرست

ارائه خدمات پرستاری در منزل در شهرستان بابل رو به گسترش می باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، محمد امام قلی زاده مدیر پرستاری دانشگاه ومشاور بالینی معاونت پرستاری وزارت بهداشت در این راستا گفت : مراکز ارائه مراقبت های پرستاری در منزل در شهرستان بابل رو به گسترش می باشد.

وی در ادامه افزود: تاکنون یک مرکز فعال به نام مهر مادر در حال ارائه خدمات پرستاری درمنزل بوده است ودر حال حاضر یک مرکز جدید به نام نبض نیز تاسیس گردیده ودر حال باز گشایی می باشد .

امام قلی زاده اذعان داشت طبق پیش بینی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی مطابق این برنامه باید تا پایان برنامه ششم به ازای هر 50 هزار نفر، یک مرکز مشاوره خدمات پرستاری ایجاد گردد.

با توجه به مزایای مراقبت از بیماران در منزل ودرکنار خانواده، گام بعدی پس از ایجاد مراکز مشاوره مراقبت پرستاری در منزل، ایجاد واحد مراقبت در منزل درتمام بیمارستان های دولتی می باشد که درحال حاضر درتمام بیمارستان های شهرستان بابل این واحد ایجاد گردیده است .این واحد با مراکز سطح شهر قرارداد بسته وبیمارانی را که با تایید پرستار وپزشک خود بتوانند ادامه خدمات پرستاری را در منزل دریافت کنند به مراکز سطح شهر معرفی می نمایند.در حال حاضر تمام بیمارستانهای بابل دارای واحد مشاوره مراقبت درمنزل جهت ارائه مشاوره ومعرفی بیماران به مراکز مورد تایید دانشگاه می باشند.