فهرست

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت اعلام کرد

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت از 232 هزار و 177 مورد بازرسی در طرح سلامت نوروزی خبر داد.

به گزارش وبدا، مهندس سید رضا غلامی با بیان اعلام بازرسی ها در بازدید های طرح نوروزی از اول اسفند ماه تا کنون افزود: بازرسی بهداشت محیطی از مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی حساس با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از جمله نانوایی ها، رستوران ها، اماکن اقامتی، فست فودها و قنادی ها 170 هزار و 608 مورد بوده است.

وی با بیان این که بازرسی بهداشت محیطی از اماکن عمومی حساس با اولویت بهداشت فردی و تجهیزات از جمله آرایشگاه ها و هتل ها و مراکز اقامتی 41  هزارو 942 مورد بوده است ، افزود: بازرسی بهداشت محیطی از اماکن بین راهی با اولویت کنترل بهداشت فردی و بهداشت موادغذایی از طریق سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی به تعداد 5 هزارو 201 مورد رسیده است.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بازرسی بهداشت محیطی از سامانه های آبرسانی 10 هزارو 813 مورد بوده و بازرسی بهداشت محیطی با اولویت کنترل دخانیات از مراکز عرضه قلیان نیز 3 هزار و 613 مورد بوده است.

مهندس غلامی با بیان این که کل بازرسی های انجام شده توسط اکیپ های نوروزی 232 هزارو 177 مورد بوده است، گفت: در این برنامه کنترل دخانیات و بازرسی از مراکز عرضه قلیان نیز در اولویت برنامه می باشد .

وی اعلام کرد: اجرای برنامه مانور سلامت نوروزی نیز در روز پانزدهم اسفند همزمان در سراسر کشور انجام می شود.
مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: این مانور در تهران با حضور وزیر بهداشت و مدیران ارشد دستگاه های اجرایی و بخش های خصوصی مرتبط و اتاق اصناف کشور و اکیپ های بازرسی بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران، ایران، شهید بهشتی و البرز از ساعت ۹:۳۰ در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران شروع می شود