فهرست

پروفسور سمیعى، اَبر جراح جهان

انگشتر(لایپنیتس رینگ) آلمان به پروفسور مجید سمیعى تعلق گرفت و به وی لقب اَبر جراح ستاره جهان دادند.

-

-

انگشتر(لایپنیتس رینگ) آلمان به پروفسور مجید سمیعى تعلق گرفت و به وی لقب اَبر جراح ستاره جهان دادند.

پروفسور مجید سمیعی در نظر دارد

جایزه حلقه لایبنیتزˈ (لایبنیتزرینگ) آلمان برای طرح آفریقا 100ˈ به پروفسور سمیعی از طرف باشگاه خبرنگاران هانوفر اهداشده است.

این باشگاه این جایزه را به کسانی اهدا می کند که موفق شده اند فعالیت ویژه ای در زمینه علوم، حقوق بشر یا اقدامات بشردوستانه انجام دهند؛ اقداماتی که به توسعه و پیشرفت در نقاط مختلف جهان کمک کند.

پروفسور سمیعی در آیین اهدای این جایزه گفت: این جایزه نه به من، بلکه به قاره ای با نزدیک به یک میلیارد جمعیت اهدا شده است.

گرهارد شرودر صدراعظم پیشین آلمان نیز در این آیین گفت: اگر کسی به ایران سفر کرده باشد و ایرانی ها را بشناسد، آن وقت متوجه می شود که انگیزه قوی سمیعی برای گسترش دانش اش از کجا سرچشمه گرفته است.

لایبنیتز رینگ معادل ۱۵ هزار یورو (بیش از ۲۰ هزار دلار) ارزش دارد و هرسال به فراخور برنده آن طرحی جدید روی آن حک می شود. بر روی حلقه اهدایی به پروفسور سمیعی، قاره آفریقا و مغز انسان حک شده است.

پروفسور سمیعی پزشک و جراح مغز و اعصاب سرشناس ایرانی است. او در حال حاضر ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده است.

وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات زیادی انجام داده است. وی بیشترین اعمال جراحی را روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» انجام داده است .

وی در دهه ۱۹۹۰ یک مرکز بین المللی علوم اعصاب (International Neuroscience Institute)‏ که به اختصار INI شناخته می شود، تاسیس کرد. بنای این مرکز برگرفته از شکل مغز است . این مرکز در شهر هانوفر آلمان واقع شده است و ریاست آن را پروفسور سمیعی بر عهده دارد.

این پزشک ایرانی تاکنون شاگردان زیادی تربیت کرده است که در کشورهای مختلف جهان به فعالیت در زمینه جراحی مغز و اعصاب مشغول هستند و هر ساله کنفرانسی را به افتخار وی در یکی از کشورها برگزار می کنند.

پروفسور سمیعی در حال حاضر نیز بسیار فعال است و عمل های جراحی سنگین در قاعده مغز را انجام می دهد . وی در اغلب کنگره های جراحی مغز و اعصاب جهان به عنوان سخنران مدعو شرکت می کند.

وی تاکنون تلاش های زیادی برای ارتقای جراحی مغز و اعصاب در کشورمان انجام داده است . وی دارای بیش از ۵۰۰ مقاله علمی و ۱۷ کتاب مرجع در زمینه دستگاه عصبی مرکزی و محیطی از وی به چاپ رسیده است .

برخی از کتاب های منتشر شده از وی شامل برش نگاری پنوموآنسفال ـ جنبه های نوین اعصاب محیطی، اعصاب جمجمه ای، ضربه های وارد بر قاعده جمجمه ، جراحی در ساقه مغز و بطن سوم و اطراف آن دو ، جراحی قاعده مغز ، ضایعات اعصاب محیطی ، جراحی منطقه زین ترکی و سینوسهای پیرامون بینی جراحی مننژیم قاعده مغز ، جراحی کلیوس ، روشهای نوین بازسازی استخوان ، دوخت عروق و اعصاب و نیز پیوند در جراحی پلاستیک و جراحی ترمیمی، جراحی قاعده مغز و اطلس جراحی قاعده جمجمه است. آخرین اثر وی در سال 2009 به نام ˈ «Samiisˈs Essentials in Neurosurgery » توسط انتشارات اسپرینگر منتشر شده است.