فهرست

مرحله سوم غربالگری کرونا و بیماری‎های زمینه‌ای در شهرستان بابل آغاز شد

دکتر مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه مرحله اول غربالگری از اسفندماه شروع‌ شده بود که وضعیت همشهریان عزیز را در ارتباط با بیماری کرونا مورد ارزیابی قراردادیم.

وی با ذکر این نکته که در مرحله دوم که از اواسط اردیبهشت شروع‌شده بود افراد بالای 15 سال و افراد پرخطر مورد غربالگری قرار گرفتند، ادامه داد: در مرحله سوم غربالگری تمام گروه‌های سنی مورد ارزیابی و غربالگری قرار خواهند گرفت.

عضو کمیته ملی ستاد مبارزه با کرونا کشور تصریح کرد: در مرحله سوم همکاران معاونت بهداشتی با شماره‌ 4030  با شما تماس می‌گیرند و از حال عمومی شما سؤال خواهند کرد و افرادی که بیمار دارند یا خودشان بیمار هستند حتماً اطلاعات لازم را بدهند تا از وضعیت سلامت شما مطلع شویم.

وی با اشاره به این‌که در این مرحله از غربالگری، اقدامات و مراقبت‌های حضوری نیز صورت می‌گیرد، ادامه داد: توصیه می‌کنم حتماً در زمانی که برای شما در نظر گرفته‌شده به مرکز بهداشت، خانه بهداشت  و یا پایگاه سلامت مراجعه کنید. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تأکید بر این‌که مراجعه حضوری فقط در خانه بهداشت یا مرکز بهداشت خواهد بود، گفت: این مراجعات حضوری جهت مراقبت‌های غربالگری برای مادران باردار، بیماران دیابتی و مراقبت‌های کودکان مثل واکسن  و ... صورت می‌گیرد.

وی با ذکر این نکته که همکاری لازم را با همکاران ما داشته باشید، گفت: اگر فردی بعد از غربالگری دچار علائم بیماری کرونا شد می‌تواند با پزشک خانواده خود تماس گرفته و یا به سامانه www.salamat.gov.ir مراجعه کند و خود اظهاری نماید تا همکاران ما با توجه به خود اظهاری تماس بگیرند.