فهرست

بابل مرکز ارجاعی کاشت حلزون در مازندران، گلستان و سمنان

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر کیاکجوری از راه اندازی مرکز کاشت حلزون در بابل خبر داد.

دکتر کیوان کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورو اتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: به لطف خدا بعد از پیگیرهای چند ساله و با همت مسئولین دانشگاه موفق شدیم هماهنگی های لازم برای اولین عمل جراحی کاشت حلزون را در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه این عمل برای اولین بار در این منطقه انجام خواهد شد، گفت: بیماران با مشکلات عدیده ای به مناطق دور دست می رفتند و مشکلات و مسائل مختلفی را طی می کردند. با راه اندازی این مرکز بیماران استانهای مازندران، گلستان و سمنان به این مرکز ارجاع می شوند.

دکتر کیاکجوری با اشاره به اینکه درمان این بیماران زمان طلایی دارد که قبل از تکلم می باشد، گفت: خانواده ها باید در بدو تولد در مراحل غربالگری شنوایی بسیار حساس باشید، اگر بچه هایی که دچار اشکال هستند در غربالگری شناسایی نشوند در سنین بالا اعمال جراحی در اینها دچار مشکل می شود و نمی تواند موثر باشد.

وی بیان داشت: والدینی که فرزاندشان کاندید این عمل می شوند باید همکاری موثر و تنگاتنگ با تیم جراحی و گفتار درمانی و... داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند.

این متخصص اذعان داشت: این عمل بسیار عمل پرهزینه‌ای است ولی هزینه آن برای خانواده‌ی بیماران پایین می باشد چون توسط وزارت بهداشت و از طریق هیأت امنای ارزی با ارز دولتی پروتز تامین می گردد.