فهرست

آغاز تزریق واکسن کرونای ایران - کوبا در بابل

مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا در شهرستان بابل سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ با تزریق به پنج نفر در شهرستان بابل آغاز شده و فرزند رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اولین داوطلب تزریق این واکسن بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل ، مرحله سوم کارآزمایی واکسن ایرانی - کوبایی که بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است طبق برنامه وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور انجام می شود که دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از آنها است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی بابل ، سهمیه این دانشگاه تزریق سه هزار دوز واکسن به داوطلبان است. 
این واکسن، واکسنی نوترکیب با نام کنژوگه است که توسط انستیتو فینلای کوبا و با مشارکت انستیتو پاستور ایران تولید شده است. این واکسن پس از گذراندن موفق فاز یک و دو، وارد فاز سوم کارآزمایی بالینی شده و تا پس از تایید نهایی در انستیتو پاستور ایران روند تولید و واکسیناسیون عمومی با آن آغاز شود.

دکتر جورسرایی رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه، اصغری مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بابل، حبیب زاده بیژنی دانشجوی پزشکی دانشگاه و دهقان مدیر گروه جهادی استان مازندران نیز از جمله دریافت کنندگان این واکسن در مراسم امروز بودند.