فهرست

تزریق آخرین واکسن کنژوگه کشور در بابل  

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که فاز نخست مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی-کوبایی کنژوگه در کشور با تزریق آخرین دُز این واکسن به بیست‌وچهارهزارمین داوطلب در بابل پایان یافت. 

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، آخرین دُز واکسن کنژوگه در فاز سوم کارآزمایی بالینی یکشنبه در دانشگاه علوم پزشکی بابل به آخرین داوطلب تزریق و پرونده این فاز در کشور بسته شود.

دکتر مصطفی جوانیان اظهار کرد: طبق سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران، در مجموع ۶ هزار نفر زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل این واکسن را دریافت کردند و دُز دوم واکسن خود را نیز ۲۸ روز پس از تزریق دُز اول دریافت خواهند کرد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت خوب جمعیت زیر پوشش هشت دانشگاه علوم پزشکی منتخب برای شرکت در این کارآزمایی بالینی گفت: در مازندران در مجموع ۱۴ هزار و ۳۳۵ نفر برای شرکت در این کارآزمایی ثبت‌نام کردند که با توجه محدودیت در تعداد واکسن‌های در نظر گرفته شده به ۶ هزار نفر از آن‌ها نوبت دریافت واکسن رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد : هفت هزار و ۲۷۳ نفر در شهرستان بابل برای شرکت در این کارآزمایی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل داوطلب شدند و هفت هزار و ۶۲ نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ساری برای شرکت در این کارآزمایی نام‌نویسی کردند.

دکتر جوانیان درباره آمارهای کشوری داوطلبان این طرح نیز توضیح داد : بیش از ۶۸ هزار و ۳۰۰ نفر در شهرهای منتخب برای شرکت در این کارآزمایی ثبت‌نام کردند و طبق برنامه‌ریزی ۲۴ هزار نفر از این افراد واکسن را دریافت کرده اند که ۶۰ درصد آن‌ها مرد و ۴۰ درصد زن بودند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم داوطلبانی که در طرح شرکت کردند در مراحل بعدی هم حضور یابند تا دُز دوم را دریافت کنند که از نتایج طرح برای ارتقاء سلامت جامعه استفاده کنیم. از داوطلبانی که شرکت کردند و به دلیل محدودیت در اجرای طرح نتوانستند وارد طرح شوند نیز عذرخواهی می‌کنم و امیدواریم بتوانیم در پروژه‌های دیگری از حضور و مشارکت آن‌ها بهره‌مند شویم.

این مسئول با بیان این که آخرین واکسن مشترک ایران و کوبا در این مرحله از کارآزمایی در دانشگاه علوم پزشکی بابل تزریق شد، گفت: این کارآزمایی در مازندران با تزریق واکسن کنژوگه به فرزند دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد و امروز با تزریق آخرین دُز آن در همین دانشگاه پایان یافت.