فهرست

آغاز تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا از چهارشنبه در مازندران

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی از آغازتزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا در دو شهر بابل و ساری از چهارشنبه ۱۹ خرداد خبر داد.

دکتر سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه هم انستیتو پاستور وهم سیستم واکسن سازی و سرم سازی کوبا جز قدیمی ترین های دنیا هستند، گفت: خوشبختانه به ۲۴ هزار نفری که در اردیبهشت ماه  در کل کشور واکسن ایران کوبا تزریق شد واکنش جدی و شاخصی دیده نشد و عوارض بسیارکم و محدود، گذرا و بدون نیاز به درمان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه فاز دوم تزریق این واکسن در بابل و ساری از روز چهارشنبه  ۱۹  خرداد آغاز می شود، بیان داشت: به افرادی که دوز اول را دریافت نمودند توسط پیامک تاریخ و ساعت تزریق دوز دوم اعلام می شود.

وی گفت: مازندران ۶ هزار سهمیه از برای انجام فاز سوم مطالعات واکسن کنژوگه را در اختیار دارد که سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل و سه هزار واکسن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران تزریق می‌شود.

دکتر جلالی بیان داشت: تزریق مرحله نخست واکسن کنژوکه در مازندران از ۲۱ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی بابل و یک روز بعد در دانشگاه علوم پزشکی مازندران آغاز شد و دوم خرداد نیز پایان یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: هفت هزار و ۲۷۳ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بابل و هفت هزار و ۶۲ نفر زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای شرکت در مرحله سوم کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا داوطلب شده بودند.

این مسئول افزود: اگر برای افرادی پیامک ارسال نشد در بابل با شماره ۳۵۰۲ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تزریق دوز دوم واکسن ایران کوبا حدود دو هفته طول خواهد کشید، اذعان داشت: امیدواریم همانطور که در فاز اول هم دیده شد بتوانیم با پوشش بسیار مناسب، ایمنی بسیار خوب، کمترین عارضه و بیشترین ایمنی زایی را ایجاد کنیم.