فهرست

مثبت شدن ۵۰ درصد تست‌های فوری کرونا در بابل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت که از دو روز پیش تاکنون نتیجه ۵۰ درصد تست‌های فوری کرونا در مراکز زیر پوشش این دانشگاه مثبت می‌شود که نشانگر شتاب بالای ابتلای شهروندان به کرونای دلتا است.

 

 

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم‌پزشکی بابل، دکتر فرزاد جلالی افزود که مثبت شدن نتیجه نیمی از تست‌های فوری مراجعان سرپایی این شهرستان بسیار نگران کننده است.

وی با اعلام این که احتمال ابتلا به کرونا در شهرستان بابل طی دو روز گذشته دو برابر شده است ، گفت که این وضعیت هشدار در باره افزایش زیاد سرعت انتقال ویروس در جامعه است که سبب بیشتر شدن تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها در روزهای آتی خواهد شد.

                                             

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل توضیح داد : آمار مراجعه بیماران سرپایی مشکوک مبتلا به کرونای هندی در موج پنجم ، طی روزهای اخیر به بیش از یکهزار نفر در روز رسیده است که تنها با ماه نخست شیوع کرونا در اسفند ۱۳۹۸ قابل مقایسه است.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌ها در هفته پیش رو با شدت بیشتری افزایش خواهد یافت، خاطرنشان کرد: ابتلا در این موج به طور متوسط ۱۰ درصد در خانم‌ها بیشتر شده است که نشانه خطرناکی است.

دکتر جلالی توضیح داد : با توجه به اینکه خانم‌ها محور خانواده هستند و زمان بیشتری را در منزل با فرزندان می‌گذرانند ، ابتلا در خانواده بشدت افزایش می‌یابد. 

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت : در موج اپیدمی پنجم درصد ابتلا در سالمندان کمتر و درصد ابتلا در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال که قشر فعال در جامعه هستند بیشتر شده است که این وضعیت هم به گسترش سریع‌تر بیماری کمک کرده است ضمن این که ایزوله کردن این قشر جامعه کمی سخت‌تر خواهد بود.

دکتر جلالی گفت : با توجه به روند افزایشی بیماران بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی، در روزهای پیش رو ممکن است آمار فوتی‌ها هم افزایش یابد.