فهرست

انجام ۱۳هزار کاشت حلزون شنوایی در کشور

ایران بعنوان نخستین مرکز کاشت حلزون شنوایی خاورمیانه شروع به کار کرد و تاکنون ۱۳هزار کاشت حلزون شنوایی در کشور انجام داد.

دکتر مسعود متصدی زرندی، رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امیراعلم تهران نیز با اشاره به راه اندازی اولین مرکز جراحى کاشت حلزون استان مازندران در بابل، اظهار داشت: با پیشرفت های تکنولوژی و روش‌های نوین جراحی، می توان ناشنوایی را ریشه کن کرد. به عبارتی امروزه به کمک دانش و فن آوری می توان تمامی انواع کاهش شنوایی را درمان کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: از سال ها پیش در ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه با انجام جراحی های کاشت حلزون به بخش وسیعی از ناشنوایان مادرزادی کمک شده است تا جایی که امروزه شاهد نتایج مثبت و قابل قبول این اعمال هستیم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۲۴ سال پیش اولین مرکز کاشت حلزون خاورمیانه در کشور شروع به کار کرد، گفت: خوشحالیم که امروز پانزدهمین مرکزجراحى کاشت حلزون را در بابل راه اندازی می کنیم.

دکتر متصدی بیان داشت: تا امروز نزدیک به حدود ۱۳ هزارکاشت حلزون در کل کشور طول این سالها انجام شده است.
وی بیان داشت علل ژنتیک ناشی از ازدواج های خویشاوندی در کشور از دلایل کاهش شنوایی نوزادان به شمار می رود. ابتلا به بیماری های عفونی گوش نیز از دیگر علت های عمده ناشنوایی در کشور شناخته می شود که با این عمل می توان آنها را درمان کرد و فردی سالم را وارد جامعه نمود.

وی ادامه داد: این عمل جزوه یکی از عمل های پرهزینه بوده است که دولت براي رفاه حال بیمار بیشتر هزینه آن را پرداخت می کند و تنها بیمار مبلغ ناچیزی از هزینه درمان را پرداخت خواهد نمود.

دکتر متصدی گفت: این مراكز به علت هزینه‌های گزافش بدون پشتیبانی خیرین سلامت عقیم خواهد بود و نیاز به توجه ویژه خیرین در این حوزه دارد.
رئیس بخش گوش و حلق و بینی بیمارستان امیراعلم افزود: در دانشگاههايى که توان علمی بسیار قوی دارند مثل دانشگاه علوم پزشکی بابل ميخواهيم این خدمات را ارائه و از مراجعه بيماران به تهران جلوگيرى کنیم.