فهرست

کاهش کیفیت آموزش پزشکی با افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجویان

نماینده مردم بابل با اشاره به اینکه بدون فراهم کردن بستر مناسب، افزایش ۲۰ درصدی جذب دانشجو، کیفیت آموزش را کاهش می‌دهد، گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها، تجهیزات و فضای آموزشی لازم فراهم شود تا سیستم آموزشی از کیفیت برخوردار باشد صرف توجه به کمیت، کیفیت را زیرسوال می‌برد.

علی کریمی فیروزجایی در مراسم گرامیداشت هفته استاد، شهادت آیت الله سلیمانی را تسلیت گفت واظهار کرد: شهیدآیت الله سلیمانی هم درعرصه علم و هم ترویج فرهنگ دینی فعالیت ارزنده‌ای داشتند.
وی با اشاره به اینکه طبق آموزه های دینی تکریم مقام استاد ارتقای جایگاه علم و فرهنگ است، افزود: زمانی که ما در دوره اوج تمدن اسلامی بودیم، اروپا در جهل مطلق بود ولی بعد از آن ما در دوره سکوت مطلق قرار گرفتیم و دروازه علم و دانش را بستیم و اروپا میدان داری کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین آموزه های انقلاب توجه به علم، حوزه بهداشت و سلامت بود، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی بابل نگین این شهرستان است وهر تلاشی که برای ارتقای کمی و کیفی آن نیاز باشد انجام می‌ دهیم.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: از مشکلات زیرساختی دانشگاه علوم پزشکی بابل اطلاع دارم وباید به این دانشگاه به تناسب ظرفیت اساتید و خدمات ارزنده که حتی به غرب مازندران انجام می‌شود توجه کنیم.
وی ادامه داد: شورای انقلاب فرهنگی نمی‌تواند قانون وضع کند، بلکه وظیفه آن سیاست گذاری است.
کریمی با تشریح اقدامات در مورد ساماندهی کنکور، با بیان اینکه من نیز به طور کلی موافق حذف کنکور هستم، افزود: اما زمانی می‌توانیم کنکور را حذف کنیم که زیرساخت‌های آن فراهم باشد. آیا وزارت آموزش و پرورش واقعا قادر به برگزاری آزمون استاندارد است، بستر و فن آوری آن فراهم شده است که الزام به حذف کنکور شویم؟
وی افزود: از سوی دیگر ما با چالش افزایش ۲۰ درصد دانشجو از سوی شورای انقلاب فرهنگی هستیم که بدون آماده شدن بستر مناسب و امکانات و تجهیزات لازم این موضوع را در دستور کار قرار داده است که شایسته نبود.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی چالش دیگر را در مباحث افزایش حقوق کارمندان دولت معطوف کرد و گفت: امسال در قانون بودجه حقوق کارمندان دولت به صورت ثابت و ۲۰ درصد افزایش یافت.

کریمی ادامه داد: درمخالفت با پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق، عنوان کردم تساوی حقوق، عدالت نیست. بلکه باید متناسب با تلاش افراد حقوق و دستمزد درنظر گرفته شود؛ لذا با مصوبه مجلس همه حقوق‌ها ۲۰ درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه با حقوق نجومی مخالفم، اظهار کرد: اگر فرهیختگان و علمای یک کشور حقوق نجومی بگیرند آن کشور رو به توسعه و پیشرفت می‌رود. حقوق نجومی در مورد مدیرعامل یا هیات مدیره های شرکت‌هایی صدق می کند که بدون هیچ تلاش علمی، ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان حقوق دریافت کند. در حالی که اساتید و نخبگان علمی دانشگاه پس از استادی در دانشگاه، درصدی از این حقوق را هم دریافت نکنند. لذا به جد در مجلس پیگیر مسائل اساتید دانشگاه هستیم.