فهرست

قول کمک ۳۰ میلیارد تومانی استاندار مازندران برای تکمیل بیمارستان نازایی فاطمه‌الزهرا(س)

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با قدردانی از توجه استاندار مازندران به ارائه خدمات ارزنده دانشگاه علوم پزشکی بابل به استان‌های همجوار با اعتبارات شهرستانی، گفت: استاندار مازندران در بازدید اخیر از دانشگاه علوم پزشکی بابل قول پیگیری تخصیص مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به بیمارستان نازایی فاطمه‌الزهرا (س) را داده و همچنین ۱۵ میلیارد تومان برای خوابگاه دانشجویی این دانشگاه اختصاص داد.

دکتر سیدعلی مظفرپور امروز در مراسم گرامیداشت هفته استاد که در سالن کنفرانس بیمارستان آیت الله روحانی بابل برگزار شد، اظهار کرد: دانشکده دندانپزشکی، بیمارستان نازایی فاطمه‌الزهرا، مرکز ۱۰۰ تختخوابی دیالیز، نمایشگاه فرهنگی و سایر موارد از جمله پروژه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم‌پزشکی بابل است.

وی افزود: پروژه‌های مرکز درمان تخصصی ناباروری فاطمه‌الزهرا(س) ۶۵ درصد، فاز دوم دانشکده دندانپزشکی با ۹۸ درصد، سالن نمایشگاه فرهنگی با ۹۷ درصد، سلامتکده طب سنتی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل و به مجموعه فضاهای درمانی دانشگاه علوم پزشکی بابل اضافه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه در صدد گسترش آموزش تخصصی و فوق تخصصی هستیم، یادآور شد: با توجه به حضور اساتید متخصص و فوق تخصص در رشته های مختلف، پذیرش دستیار در چند رشته فوق تخصصی در بابل وجود دارد که امیدواریم با کمک اساتید، این اتفاق بیفتد.

این مقام مسئول با توجه به اقبال فراوان مردم از شهرها و استان‌های اطراف به بیمارستان های بابل، یادآور شد: ۴۰ درصد بستری‌های ما از شهرستان های غرب استان و سایر استانها پذیرش می شوند، و بدون اینکه سرانه این بیماران را داشته باشیم، پوشش درمانی می دهیم.

مظفرپور با اشاره به اینکه دانشکده داروسازی از نیازهای ضروری دانشگاه بوده که علی رغم پیگیری ها در دهه های گذشته تاکنون محقق نشده است، گفت: امسال با همکاری نمایندگان محترم مردم بابل در مجلس به طور جدی پیگیر تحقق آن هستیم.

وی دستاوردهای اخذ شده این دانشگاه را مدیون تلاش و همت والای اساتید این دانشگاه برشمرد و افزود: باید نگاه‌ها به سمتی برود که این اساتید بیش از گذشته دیده شده و زحمات آنها  مورد تقدیر قرار گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، ادامه داد: همه این اساتید نخبگان کشور در طی دوران آموزش خود هستند که عمده عمر خود را صرف علم آموزی کردند و آنچه امروز از خدمات برجسته در حیطه پزشکی در کشور داریم، به پاس خدمات این عزیزان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: افزایش تعداد دانشجویان پزشکی بدون فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب و فضای آموزشی مناسب  کیفیت را کاهش می‌دهد و این ضربه به دانش و علم است.

مظفرپور خاطرنشان کرد: فضاسازی های منفی که اخیرا علیه پزشکان ایجاد شده نه تنها صحیح نیست، بلکه عملا به ضرر مردم  تمام شده و  سبب می‌شود که پزشکان ما به سمت پزشکی تدافعی رفته و کارهای پرریسک را انجام ندهند. لذا بیش از اینکه به مسائل مادی پزشکان در مجلس توجه شود باید جایگاه اجتماعی مغفول شده این قشر علمی حمایت شود.