فهرست

مشارکت 21 میلیارد ریالی مردم بابل در تکمیل ساختمان جدید مرکز ناباروری فاطمه الزهرا(س)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، جشن همدلی مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا(س) با حضور دکتر اباذراکبرزاده پاشا رئیس سازمان های مردم نهاد دانشگاه، دکتر صدیقه اسماعیل زاده رئیس مرکز ناباروری، هیات مدیره موسسه خیرین بیمارستان، نیکوکاران و خیرین شهرستان بابل برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از نیکوکار نیک اندیش آقای حاج سیدمهدی کابلی بابت اهداء زمین و ساخت بیمارستان فاطمه الزهرا(س)  تقدیر گردید.
قابل ذکر است مرکز درمان ناباروری فاطمه الزهرا(س) در سال 1371 با حمایت مالی نیکوکار محترم جناب آقای حاج سیدمهدی کابلی احداث شد.
در این مراسم که با پیگیری هیات مدیره موسسه خیرین بیمارستان و مسئولین بیمارستان انجام شد، توسط نیکوکاران مبلغ 21 میلیارد ریال جهت تکمیل ساختمان جدید بیمارستان فاطمه الزهرا(س) جمع آوری گردید.
گفتنی است مرکز درمانی تخصصی ناباروری حضرت فاطمه الزهرا(س) جزء مراکز صاحب ‌نام در بین مراکز ناباروری در سطح کشور می‌باشد که سالیانه پذیرای زوج‌های نابارور از اقصی نقاط کشور به‌ویژه استان‌های همجوار گلستان، تهران، گیلان، سمنان و ... می‌باشد.
تعداد پرونده های مرکز از  زمان شروع فعالیت بیش از 28هزار  و تعداد متولدین مرکز 2800 نوزاد می باشد.
با افزایش فعالیت های تخصصی این مرکز درمانی و نیز مراجعات زوج برای درمان ناباروی خود، ساخت بنای جدید برای مطلوب و مناسب سازی فضا و امکانات در دستور کار قرار گرفت و عملیات اجرایی ساختمان جدید از سال 1395 در مساحتی به وسعت 2 هزار و 500 متر مربع آغاز شد.
این مرکز با حدود دو هزار متر مربع در چهار طبقه در دست ساخت می باشد که با توجه  به نگاه ویژه دولت در خصوص موضوع درمان ناباروری، این طرح نیز مورد تفقد قرار گرفته است و با تزریق اعتبارات مورد نیاز اجرای طرح از مرحله سکون و توقف خارج شده است و اکنون این طرح پیشرفت فیزیکی 90 درصد دارد.