فهرست

درخشش اورژانس ۱۱۵ بابل در نخستین کنگره بین المللی نوآوری در اورژانس پیش بیمارستانی 

به گزارش روابط عمومی ستاد اورژانس پیش بیمارستانی و مرکز مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی بابل، کنگره ملی نوآوری در اورژانس با همکاری سازمان اورژانس کشور، اورژانس اصفهان و انجمن علمی طب اورژانس ایران با ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله علمی و ثبت اختراع به مدت سه روز از روزهای دوم تا چهارم اسفندماه  درسالن همایش های رازی تهران با حضور جمعی از مخترعین، پژوهشگران، و صاحبان صنایع حوزه پزشکی برگزار گردید.

  کنگره ملی نوآوری ها در اورژانس پیش بیمارستانی در چهار محور اصلی اختراعات، تجارب، طرح های صنعتی و مطالعات پژوهشی برگزار شد.

 

افتخار آفرینی واحد آموزش و پژوهش در اولین کنگره بین المللی نوآوری در اورژانس پیش بیمارستانی

در این رویداد ملی که با ارسال چکیده ی مقاله از چندماه قبل آغاز شد، پس از داوری چکیده مقالات ارسالی این واحد توانست با پذیرش ۱۰۰ درصدی کلیه چکیده های ارسالی در این کنگره مجوز حضور را کسب کند. از ۷ چکیده ارسالی، ۲ چکیده مقاله به صورت سخنرانی برگزیده شد و ۵ مقاله نیز به عنوان پوستر پذیرفته شد.

این اولین کنگره ملی با حضور حداکثری کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی بابل به عنوان ارائه دهنده می باشد.

دکتر رمضانی به عنوان مسئول پنل تریاژ ۴ سطحی پذیرفته شدند  و دکتر علیجان پور به عنوان سخنران پنل سکته مغزی با عنوان ذیل پذیرفته شدند.

 همچنین پوسترهای ذیل در پنل پوستر پذیرفته شدند:

-آقای دکتر علیجان پور با عنوان:
The Effect of Aromatherapy with Damask Rose on Mental Health of Paramedics: a triple-blind, randomized, placebo-controlled trial
-آقای محمدحسین کمانگری با عنوان:
Effect of respiratory relaxation on pain intensity and vital signs of lower extermity trauma patients in pre-hospital emergency setting
-خانم مهسا روحانی با عنوان:
Mental Health Challenges in Emergency Medical Dispatchers due to Crisis calls for ambulance; A Systematic Review

سایر نویسندگان: Mahsa Rouhani Otaghsara(MSc), Mirsaieed Ramezani(MD), Narghes Hosseingholipour (BSc), Mohamad Hossein Kamanghari(MSc), Shayan Alijanpour(MSc)
؟Are Emergency Medical Dispatchers far from scene

سایر نویسندگان: Khosrow zabihiyan(BSc), Mirsaiead Ramezani, Mahsa Rouhani Otaghsara(MSc)

-خانم منتظری با عنوان:
Artificial intelligence and Dispatch 

سایر نویسندگان: Mohadeseh Montazeri(BSc), Mirsaiead Ramezani, Mahsa Rouhani Otaghsara(MSc

کسب عنوان سخنران برتر کنگره نوآوری در اورژانس توسط آقای دکتر شایان علیجان پور

این کنگره با همکاری سازمان اورژانس کشور، اورژانس اصفهان و انجمن علمی طب اورژانس ایران با ارائه بیش از ۴۰۰ مقاله علمی و ثبت اختراع به مدت سه روز از روزهای دوم تا چهارم اسفندماه با حضور جمعی از مخترعین، پژوهشگران، و صاحبان صنایع حوزه پزشکی برگزار گردید، آقای دکتر شایان علیجان پور مسئول پژوهش این مرکز توانست پس از رقابت با سایر مراکز عنوان سخنران برتر این کنگره  را نصیب خود کند.

این مرکز توانست با ارائه دو  سخنرانی توسط آقای دکتر رمضانی در پنل مسمومیت و تروما، سخنرانی توسط آقای دکتر علیجان پور در پنل سکته مغزی و ارائه پنچ پوستر توسط خانم ها روحانی و منتظری و آقایان علیجان پور و کمانگری جزو مراکز با بیشترین پذیرش چکیده مقاله قرار گیرد.

همچنین در این کنگره از کتاب پژوهشگران و مخترعین اورژانس کشور توسط دکتر پناهی (معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت) و دکتر میعادفر (ریاست سازمان اورژانس کشور) رونمایی شد که اسامی دو تن از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی بابل  به نام آقای دکتر میر سعید رمضانی و دکتر شایان علیجان پور به عنوان پژوهشگران برتر کشور در اورژانس پیش بیمارستانی در این کتاب وارد شد.

همچنین در کنار این کنگره طی رایزنی به عمل آمده با آقای دکتر یونس پناهی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، اورژانس بابل توانست رضایت اولیه معاونت تحقیقات وزارت بهداشت را برای شروع راه اندازی مرکز تحقیقات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی را به علت افزایش تولیدات علمی این مرکز نسبت به سایر مراکز به خصوص در حوزه ی طرح های تحقیقاتی، مقالات علمی و کتاب  را کسب کند.