فهرست

جلب رضایت مردم موجب رضایت خداست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل علی احمدزاده عالمی مسئول طرح تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیت ... روحانی بابل گفت : مؤلفه های رضایت مشتری در بخش بهداشت و درمان را میتوان در 7 بخش بیان نمود :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل، علی احمدزاده عالمی مسئول طرح تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیت ... روحانی بابل در جلسه طرح تکریم ارباب رجوع این مرکز ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و مدیربیمارستان و مسئولین واحدها از سخنان رهبری و رئیس جمهوری درباره خدمت رسانی به مردم گفت: (مقام معظم رهبری):نهضت خـدمت رسـانی به مـردم یك مبـارزه بـزرگ و سنگین است ، زیرا خـدمت رساندن به عمـوم مردم با منافع بعضی گروههای خـاص تضاد پیدا می كند . دکتر احمدی نژاد :بالاترين افتخار درنظام اسلامي خدمت به مردم است. مبادا نسبت به مراجعه و تقاضاي يک فرد بي احترامي شود . صاحبان حقيقي اين کشور وانقلاب و سرمايه گذاران اصلي اين سرزمين آحاد مردم ايران هستند و به دلايل گوناگون خدمت به مردم بالاترين ارزش است. عالمی توضیحاتی در مورد طرح کریم ارباب رجوع داد و گفت : مؤلفه های رضایت مشتری در بخش بهداشت و درمان را میتوان در 7 بخش بیان نمود : 1. زمان مورد انتظار برای دریافت خدمات 2. اطلاع یافتن از چگونگی خدمات ارائه شده 3. رفتار پرسنل بهداشتی و درمانی 4. فیزیک و محیط واحد بهداشتی و درمانی 5. کیفیت مراقبت های پزشکی و پرستاری 6. دسترسی به خدمات 7. پائین بودن هزینه های مستقیم پرداختی مسئول تکریم ارباب رجوع بیمارستان آیت ا... روحانی بابل گفت: مهمترین مولفه رضایتمندی ارباب رجوع ، رفتار پرسنل بهداشتی و درمانی است که اگر این مولفه به خوبی رعایت شود ما تقریبا نیمی از راه را رفته ایم.. با برقراری رابطه خوب بین پرسنل با بیمار و همراه بیمار است که میتوان آنان را از وضعیت بیمار ونحوه خدماتی که بر روی بیمار انجام می گیرد آگاه کرد و به سوالات انها پاسخ گفت و رضایت آنان رو کسب کرد. وی همچنین افزود جهت تحقق این امردر تلاش برای برگزاری کلاسهای آموزشی برای کلیه پرسنل هستیم. عالمی در ادامه پیرامون راهبردهای برای ارتقاء سطح رضایت ارباب رجوع در بخش بهداشت و درمان توضیحاتی داد وگفت : با انجام صحیح این امورها می توانیم سطح رضایت مراجعین را بالا ببریم و به اهداف طرح تکریم ارباب رجوع نزدیکتر بشویم. اموراتی چون : - سرمایه گذاری در زیبا سازی بیمارستان -استفاده از نیروی انسانی دارای مهارت بالا، خلاق و تحول گرا - استفاده از تجهیزات به روز و با کیفیت -افزایش مهارت های ارتباطی پرسنل و ایجاد الگوی رفتار مناسب برخورد با بیمار -افزایش اطلاع رسانی از خدمات و چگونگی ارائه آن -استفاده از تکنولوژی های نوین اداری در واحدهای بهداشتی درمانی -افزایش انگیزه در پرسنل -انتخاب مسئولین تحول گرا و نظارت گر برای بخشهای بیمارستان -ایجاد ساز و کارهائی برای افزایش توان مالی بیمارستان -گسترش نظام های حمایتی و بیمه های درمانی وی گفت: انجام این امورات محقق نخواهد شد مگر با مشارکت و همیاری همه مسئولین و کارکنان. از همه عزیزان می خواهم تا جهت کسب رضایت مراجعین تمام تلاش خود را انجام بدهند که رضایت مردم موجب رضایت خداست.