روابط عمومی هر سازمان مجموعه اقدامات و کوششهای حسابشدهای است که مدیریت آن سازمان برای تصویر کردن چهرهای مثبت از سازمان در میان گروههایی که با سازمان در ارتباطند انجام میدهد.
آشنایی با روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه
یکی از عواملی که در سرنوشت هر مؤسسه، گروه و فرد اهمیت و ارزش اساسی دارد و آن ها را در نیل به هدف ها یاری میدهد روابط عمومی است. این واحد به عنوان سرمایه ارزشمند و بنیادین و با بهرهگیری از ابزارها و فنون ارتباطی تلاش دارد ضمن ایجاد اعتماد، همگرایی و جلب مشارکت کارکنان و مخاطبان، نقش مؤثری را در توسعه و ارتقای جایگاه آن ایفا نماید.روابط عمومی دانشگاه تلاش داردخدمات خود را به آحاد جامعه و رسانههای ارتباط جمعی ارائه دهد.. امور بین الملل دانشگاه می کوشد با انعقاد تفاهم نامه در زمینه های آموزشی،پژوهشی و درمانی با دیگر مراکز دانشگاهی دنیا جهت ارتقا سطح علمی اعضاء هیات علمی و دانشجویان همکاری لازم را درمجامع علمی داخلی وخارج کشور را فراهم نماید.
اهم اهداف سازمانی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بابل عبارتست از:
۱- بررسی و برنامه ریزی با هدف دستیابی به روش های علمی جهت تداوم ارتباط دو سویه بین مسئولان و کارکنان
۲- توسعه ارتباطات رسانه ای، مردمی و تکریم ارباب رجوع
۳- تقویت ارتباطات و همگرایی درون سازمانی و توسعه ارتباطات برون سازمانی
۴- تداوم حرکت به سوی روابط عمومی الکترونیک
۵-توسعه وساماندهی نظام اطلاع رسانی و اطلاع یابی
۶-توسعه و تقویت شبکه روابط عمومی در وزارتخانه و مراکز تابعه
۷- پیام مناسبت ها توسط ریاست دانشگاه
۸- اطلاع رسانی همایش ها و رزرو سالن
۹-ثبت خبر وعکس در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی
۱۰-درخواست عکاسی از مراسم وجلسات، تهیه طراحی ونصب بنر
۱۱-درخواست برگزاری مراسمات در مسجد دانشگاه
۱۲- تهیه و تدوین اخبار و ارسال سریع به روابط عمومی دانشگاه
۱۳-سیاستگذاری ، برنامه ریزی و هماهنگی به منظور برگزاری نمایشگاه ها و همایش های آن واحد با هماهنگی روابط عمومی دانشگاه .
۱۴-تهیه و تدوین برنامه سالانه فعالیت های روابط عمومی واحد و ارسال به روابط عمومی دانشگاه ..
۱۵-تدوین و اجرای جامعه تبلیغات ، مناسبت ها و مراسم به منظور تعظیم ایام و مناسبت های ویژه .
اهم اهداف روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل عبارتست از:
۱- معرفی دانشگاه علوم پزشکی بابل به جامعه علمی بین الملل
۲- توسعه همکاری ها و ارتباطات بین دانشگاهی در ابعاد ملی و بین المللی
۳- توسعه ارتباطات علمی و پژوهشی بین المللی از طریق برقراری تفاهم نامه ها، پروژه های مشترک تحقیقاتی و تبادل استاد و دانشجو
۴-تدوین سیاست های بین الملل سازی دانشگاه
۵-پذیرش، آموزش و ارائه خدمت به دانشجویان خارجی در قالب برنامه آمورش بین الملل، با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه
۶-همکاری با معاونت درمان دانشگاه در خصوص توریسم درمانی
۷-برنامه ریزی و ارائه خدمات مورد نیاز برای سفر هیات های رسمی دانشگاه به خارج از کشور و همچنین هیات ها و مهمانان خارجی دانشگاه با همکاری دانشکده ها و گروههای آموزشی و پژوهشی
۸-همکاری با معاونت پژوهشی در برگزاری کلیه گردهمایی های علمی بین المللی از جمله کنگره، سمینار، همایش، سمپوزیوم و ...
۹-پیگیری راه اندازی ساختار سازمانی معاونت بین الملل با استفاده از تجربیات دانشگاه های دیگر و سیاست کلی وزارت بهداشت
ما در روابط عمومی دانشگاه با الهام از اصول متعالی مکتب اسلام و اخلاق حرفه ای به این ارزشها پایبندیم:
· صداقت، امانتداری و رازداری
· توجه به کرامت انسانی و رشد معنوی کارکنان
· اهتمام ویژه به اطلاعرسانی منصفانه و حفظ مصالح و منافع عمومی
· نظمگرایی، وقتشناسی و احترام به قوانین و مقررات و استانداردها
· ارج نهادن به نیروی انسانی شایسته با نگرش دانشمحور در فعالیتهای حرفهای
. حفظ آبروی افراد و رعایت حریم خصوصی در اطلاع رسانی